Ik vond dat ik een hele saaie omslagfoto (header) Facebook had voor Love that! en daarom ging ik op zoek naar inspiratie. Ik kwam spectaculaire headers tegen met mensen die hun profielfoto op een geweldige manier koppelen met de header. Het lijkt zo simpel, maar dat is het niet hoor!

facebookheaders

Maar met een leuke omslagfoto ben je er niet. Wat zegt zo’n leuke, spectaculaire header nou eigenlijk? Niets. Daarom zocht ik een aantal van de grootste Facebookpagina’s uit Nederland op, zoals die van Goede Tijden Slechte Tijden, Vakantieveilingen, Loesje en Slechte grappen. Bij de laatste twee worden vooral de grappen of plaatjes gedeeld. Delen zorgt weer voor extra likes en dus een grotere betrokkenheid bij je Facebookpagina. Bij GTST wordt er duidelijk een stuk minder vaak de status gedeeld, maar men wil dan ook vooral zelf weten wat er die avond in Goede tijden gaat gebeuren.gtst en loesje

Hierdoor werd ik wel bewust van het feit dat ik een beslissing moet maken over de Facebookpagina. Wat wil ik met de Facebookpagina van Love that bereiken? Ik wil dat door de updates die ik plaats op Facebook, mensen trekken naar de gewone website. Dat is de bedoeling; Facebook inzetten als middel om mensen te wijzen op een nieuwe blog en zo de bezoekersaantallen van Love that! te laten stijgen.

Zo dat is eruit en de saaie omslagfoto is inmiddels vervangen door een iets minder saaie (>>Check!). Eentje die positieve energie uitstraalt, want dat is wat Love that! ook moet uitstralen en je moet geven.

Ik ga jullie niet vragen of jullie je Facebookvrienden willen uitnodigen om lid te worden van de pagina (het mag natuurlijk altijd), maar ik zou het wel supertof vinden als je zélf lid wordt en af en toe eens een status deelt voor mij. Samen maken we Love that! leuker en groter!

Show Full Content
Previous Een 365 dagen project, iets voor jou?
Next Zo maak je duplo weer uitdagend

Comments

Laat hier je reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Close
Close