De voordelen van relatiegeschenken zijn werkelijk talrijk. Intern dragen ze zeker bij aan de warme bedrijfsgeest door alle of bepaalde medewerkers te belonen voor hun harde werk. Extern trekken relatiegeschenken topklanten aan en behouden ze en bouwen ze aan een sterker merkimago, herkenning en natuurlijk klantloyaliteit. Ik zal je enkele belangrijke redenen geven waarom je vandaag nog cadeaus naar je belangrijkste klanten zou moeten sturen. En je zult me later bedanken.
Je bouwt sterkere zakelijke relaties op
Met je geschenk bij de hand hebben je klanten nu iets visueels om hen aan je bedrijf te herinneren. Mensen onthouden dingen en mensen beter als ze een bepaalde emotie voelen bij zien van een relatiegeschenk zoals een bloembollen cadeau. Het geven van geschenken helpt bij het aangaan of versterken van alle soorten relaties. Dit geldt ook voor de bedrijfswereld. En het is ook een kosteneffectieve manier om talenten en prestaties binnen bedrijven te erkennen.
Gepersonaliseerde geschenken versterken je merkimago
Het sturen van geschenken helpt bij het opbouwen van een sterke en betrouwbare relatie tussen jou en je belangrijke klanten. Relatiegeschenken geven is ook een van de meest effectieve manieren om je merk te promoten! Zo kan je relatiegeschenken bedrukken met je persoonlijke logo of een gepersonaliseerde tekst die verwijst naar je bedrijf.
Uit recent onderzoek blijkt dat bedrijven die goed opletten bij het overwegen om relatiegeschenken naar klanten te sturen, momenteel zeer succesvol zijn in de markt. Met behulp van geschenken kun je dus nog meer zaken en klanten ontwikkelen.
In contact blijven zorgt ervoor dat je top of mind blijft
De meeste bedrijven hebben niet de tijd om dagelijks of regelmatig met hun klanten te praten. Dat is heel normaal. Dus, om je merk top-of-mind te houden, stuur ze een cadeau met een persoonlijke cadeauboodschap. Iets kleins (maar zinvols) om hen eraan te herinneren dat je in de eerste plaats hun vertrouwen waardeert en ook graag zaken met hen doet.
Schenken is al duizenden jaren in de menselijke samenleving aanwezig. Van stamhoofden die waardevolle geschenken uitwisselden voor vrede, bescherming en voedsel, tot onze moderne cadeaus voor feestdagen en verjaardagen. Het geven van geschenken is nog steeds een sterk en evoluerend onderdeel van onze cultuur. Hoewel de soorten geschenken en gelegenheden om cadeaus te geven in de loop der jaren zijn veranderd, is de blijvende constante hoe een persoon zich voelt als hij een geschenk ontvangt. Het maakt mensen blij en gelukkig!
Comments